[sane-devel] plustek opticfilm 8200i gray scanning mode

skapski jean-jacques jjm2023 at laposte.net
Tue Aug 29 17:26:15 BST 2023

Hello,

I use Sane with Xsane and the Mageia 8 and Mageia 9 distribution, for a
Plustek Opticfilm 8200i scanner.

When I scan a negative or a slide in color scanning mode, the scan is
carried out without any problem (in preview as well as in scanning).

When I scan a negative or a slide in gray scanning mode, the scan starts
then the lamp freezes before starting to return to its initial position
(in preview as in scanning).
I have no other solution than to kill Xsane and then restart it so that
the lamp returns to its starting position.

The version of sanne is 1.1.1

Please review this issue.

Sincerely

PS: the scanner works under windows and under linux with the demo
version of Vuescan
PS: this message is produced by an automatic translation because I do
not practice English.

Bonjour,

J'utilise Sane avec Xsane et la distribution Mageia 8 et Mageia 9, pour
un scanneur Plustek Opticfilm 8200i.

Lorsque je scanne un négatif ou une diapositive en mode de numérisation
couleur le scan s'effectue sans problème (en prévisualisation comme en
scannage).

Lorsque je scanne un négatif ou une diapositive en mode de numérisation
gris le scan se lance puis la lampe se bloque avant de débuter le retour
à sa position initiale (en prévisualisation comme en scannage).
Je n'est pas d'autre solution que de tuer Xsane puis de le relancer pour
que la lampe revienne à sa position de départ.

La version de sanne est la 1.1.1

Merci d'examiner ce problème.

Cordialement

PS : le scanneur fonctionne sous windows et sous linux avec la version
de démonstration de Vuescan
PS : ce message est produit par une traduction automatique car je ne
pratique pas l'anglais.